Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Deník nekuřáka IV - Vyléčen?

Dlouho jsem o nekouření nepsal, protože, abych pravdu řekl, nebylo o čem psát. Život bez cigarety se pro mě zkrátka stal samozřejmostí.

Nekouřím už 128 dní, tedy více než čtyři měsíce. Oproti nedávnému příspěvku, kdy jsem se zmiňoval, že bych si přál umět kouřit jen občas - tehdy jsem psal o čtyřech cigaretách týdně - se moje touha po cigaretě výrazně zredukovala. Jistě, stále nekouřím a tabáku jsem se nedotkl, ale čas od času, myslím tak jednou týdně, bych si zapálil. Už to není čtyřikrát týdně, ale jen jednou. To považuji za úspěch. Třeba se tyto několikasekundové záchvěvy vytratí zcela.

Není to nic, s čím by se nedalo žít.  Jen občas, třeba po dobrém jídle, nebo po splnění nějakého úkolu či při slavnostních chvílích. Například když mi před pár dny vyšla kniha. Moc bych si přál oslavit úspěch několika šluky nikotinového kouře, ale stejně jako neexistuje vyléčený alkoholik, pravděpodobně neexistuje ani vyléčený kuřák. Co když mě jedno potáhnutí, jeden šluk vrátí tam, kde jsem skoro patnáct let byl?

To si nemůžu dovolit. Rozhodně nechci, aby se mi vrátil ten každodenní kašel. Nehledě na to, že jsem za těch osmnáct týdnů ušetřil přes deset tisíc korun.

Kromě vyléčeného každodenního chrchlání na sobě nepociťuji výraznější změny. Možná je to tím, že nezřízeně žeru a volné chvíle trávím za volantem, u počítače nebo na gauči. Ale jak říká moje skvělá manželka: “Jsme přece těhotní, tak co?” Takže co? Nalhávám si, že až se prcek narodí, půjdou kila dolů. Jako nekuřákovi snad snadněji.

Taky se zdá, že přicházím o přátele. Většina z mých kamarádů a přátel si nedokáže den bez cigára představit, takže s nimi již netrávím tolik času. Moje kancelář se navíc změnila v nekuřáckou zónu, jelikož mi kouř začal smrdět. Takže se s kamarády-kolegy vídám jen na poradách. A i ty se k nelibosti většiny lidí ve firmě změnily v nekuřácké.

Přesto vím, že zvítězím. Už kvůli tomu malému, kterého začátkem prosince přivítáme. Nedopustil bych, aby se náš syn narodil do kuřáckého prostředí. To nejtěžší mám asi za sebou, byla by škoda udělat hloupou chybu.

Pokud váháte, zkuste to taky. Vykouřil jsem ročně přes dvacet kartonů, skoro čtyři a půl tisíce cigaret a přestat kouřit mi nedělalo nejmenší problém! Nedostavily se žádné záchvaty, deprese ani stavy úzkosti. Jen jsem se vzdal jednoho malého potěšení. A kdybychom nebyli těhotní, snad bych ani tolik nepřibral. Tak co? Jdete do toho se mnou?

 

Jindřich Husička

 

Autor: Jindřich Husička | úterý 3.10.2017 8:42 | karma článku: 13,96 | přečteno: 537x
  • Další články autora

Jindřich Husička

Musíme začít znovu žít a to hned!

Nemůžeme odkládat vlastní život na neurčito. Ten čas nám nikdo nevrátí. Žádnými penězi nám nikdo nemůže vykompenzovat týdny nebo měsíce nekvalitního života. Musíme znovu začít žít

13.12.2020 v 17:17 | Karma: 18,46 | Přečteno: 700x | Diskuse| Společnost

Jindřich Husička

Naše zdraví patří nám, ne státu

Jsem strašpytel. Viru se bojím. Opravdu se ho bojím a dělám všechno proto, abych jím nenakazil sebe nebo svou rodinu. A díky tomu mi došlo, jak nesmyslné snahy všech vlád světa jsou.

12.12.2020 v 11:09 | Karma: 19,98 | Přečteno: 936x | Diskuse| Společnost

Jindřich Husička

Hlavu vzhůru

Občas zaslechnu přirovnání současného stavu s válkou. Ne, ne, ne! Tohle se s válkou vůbec nedá srovnat, proboha

2.4.2020 v 16:53 | Karma: 14,21 | Přečteno: 324x | Diskuse| Společnost

Jindřich Husička

Svět musí zůstat stejný. Pozor na změny!

Mám strach. V první řadě o zdraví, méně pak o ekonomiku, ale o to více o naše svobody. Žijeme v době bezprecedentních zákazů a omezení. Teď dávají smysl a přijímám je bez výhrad. Co když se ale tento stav politikům zalíbí?

22.3.2020 v 13:42 | Karma: 15,45 | Přečteno: 316x | Diskuse| Politika

Jindřich Husička

Vyloučit Klause? Geniální tah!

Nad sporem Klaus versus Fiala si lámu hlavu už docela dlouho. Je to střet odlišných světů. Pro českého voliče je těžko pochopitelné, že se jedná o rivaly z jedné a té samé strany.

17.3.2019 v 9:47 | Karma: 34,91 | Přečteno: 1368x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Desítky miliard dolarů pro Ukrajinu a zákaz TikToku. Biden to podepsal

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  17:18

Aktualizujeme Ve středu podepsal americký prezident Joe Biden po několikaměsíčním schvalování v Kongresu zákon...

Izrael pokročil v přípravě akce v Rafáhu, civilisty ochrání, uvedl mluvčí vlády

24. dubna 2024  16:55

Izrael pokročil v přípravách pozemní operace namířené proti palestinskému hnutí Hamás v Rafáhu na...

V nahrávkách si stěžoval na bankovky. Bystroně z AfD potápí důkazy

24. dubna 2024  16:53

Nové důkazy v kauze německého politika strany Alternativa pro Německo Petra Bystroně potvrzují...

Bývalý ředitel finančního úřadu kryl úniky a bral „dárky“, dostal podmínku

24. dubna 2024  15:01,  aktualizováno  16:48

Bývalý ředitel brněnského finančního úřadu Miroslav Kuba si už třikrát vyslechl podmíněný trest za...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 106
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1636x
Individualista, motorista, libertarián, Pražan.