Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tak takhle ne, Ubere!

25. 07. 2016 21:23:39
Ačkoli mám Uber rád, často jej využívám, nedávno mě zvedlo ze židle jeho prohlášení, že v jeho vysněném světě je vlastnictví automobilu přežitkem.

Uber je fantastická věc. Začali jsme jeho služby využívat a já si nemohl vynachválit rychlost, cenu a do jisté míry i pohodlí a uživatelskou nenáročnost. Jen stisknete tlačítko na displeji telefonu a sledujete, jak se k vám vaše auto blíží. A blíží se obvykle rychle, takže do pěti minut už se vezete.

Když začali na Západě tuto službu zakazovat a regulovat, když pražský magistrát začal jít Uberu po krku, doslova jsem si tuto aplikaci zamiloval. Jde proti systému, regulacím a nesmyslným předpisům. Přesně podle mého gusta. Vždycky, když státní aparát začne vrážet klín mezi poskytovatele a spotřebitele, dá se předpokládat, že je to dobrá služba.

Jak kdysi řekl Ronald Reagan: Pokud se to hýbe, zdaňto. Když se to stále hýbe, reguluj to. A když se to přestane hýbat, dotuj to.

A Uber se hýbe velmi svižně, zdaněný údajně je, takže (alespoň v Evropě) přecházíme do druhé fáze - regulace. Potud je ze strany Uberu vše v pořádku. Avšak dvacátého května letošního roku jsem se dočetl, že ve vysněném světě Uberu je vlastnictví osobního vozidla přežitkem.

Už dlouho jsem přesvědčený o tom, že se nás elity snaží odzbrojit, zabalit do škatulek a nacpat do hromadné dopravy. Podle mě je snem světových špiček zbavit lidi individualismu, aut, zbraní a vlastního názoru.

A teď přichází Uber se svou vizí budoucnosti bez aut. Tedy, bez osobních aut, které by vlastnily osoby. Auto není jen dopravní prostředek. Je to pocit bezpečí a nezávislosti. Auto odveze vaši ženu na pohotovost a vašeho psa k veterináři. Neumím si představit nikoho zoufalejšího, než majitele domácího mazlíčka, kterak čeká na uber, přičemž ze psa tryská krev poté, co se nechal přejet sekačkou.

Vlastně umím. Řidiče onoho vozidla, jemuž cpete do jeho béžového interiéru krvácející zvíře. A když přijde zombie apokalypsa. A pokud sledujete hollywoodskou tvorbu, musíte, stejně jako já, dojít k závěru, že přijde. Budou všechny taxíky, ubery a možná i sanitky naloženy rodinami těch šťastlivců, co měli zrovna službu, nebo neudělali tu chybu, že by se zbavili takového přežitku, jakým je auto.

Já se osobního vozidla před domem nikdy nevzdám. Ať už proto, že nikdy nevím, jak rychle přijede sanitka či taxík, a nebo třeba proto, že se během sobotního nákupu rozhodnu na víkend vypadnout z města.

Autor: Jindřich Husička | pondělí 25.7.2016 21:23 | karma článku: 17.90 | přečteno: 693x

Další články blogera

Jindřich Husička

Očima taxikáře: Další policejní kontrola

Jak probíhá policejní kontrola vozidla taxislužby? A co když se do rozhovoru s policistou připlete opilá zákaznice?

5.10.2017 v 8:42 | Karma článku: 10.54 | Přečteno: 647 | Diskuse

Jindřich Husička

Deník nekuřáka IV - Vyléčen?

Dlouho jsem o nekouření nepsal, protože, abych pravdu řekl, nebylo o čem psát. Život bez cigarety se pro mě zkrátka stal samozřejmostí.

3.10.2017 v 8:42 | Karma článku: 9.47 | Přečteno: 375 | Diskuse

Jindřich Husička

Mám koncesi, tak protestuji

Marián se tím živil léta. Už jeho otec podplatil za bolševika pár lidí, aby se k řemeslu dostal. A když Marián dokončil učňák, volba byla jasná. Jenomže zlaté časy skončily. Do jejich revíru se dostala škodná. Navíc bez koncese.

2.10.2017 v 8:42 | Karma článku: 34.46 | Přečteno: 2617 | Diskuse

Jindřich Husička

Když nemá dělník pušku, dělá si stát, co chce. Třeba v Katalánsku

Lidi by měli mít zbraně především proto, aby se mohli bránit a ubránit zvůli státu. S Katalánci nesouhlasím a rozhodně by mě těžko někdo mohl podezřívat z jejich podpory. Ale přesto - tohle si žádná vláda nesmí dovolit.

1.10.2017 v 16:23 | Karma článku: 37.41 | Přečteno: 1286 | Diskuse

Další články z rubriky Ekonomika

Luboš Smrčka

Regulovat máslo? Jen to ne!

Předvolební čas přináší podivuhodné nápady. Jedním z nich je cosi, co bychom mohli nazvat „diskusí“ o regulaci ceny másla. Rozumím, že se nikomu nechce platit 65 korun za čtvrt kila, ale cenová regulace by byla krok do pekla.

20.10.2017 v 9:23 | Karma článku: 7.97 | Přečteno: 130 | Diskuse

Markéta Šichtařová

Tunel z lithia?

Copak by to bylo za volby, kdy se pár dnů před nimi nerozhořela taková pěkná a typicky česká kauzička?

20.10.2017 v 8:00 | Karma článku: 36.04 | Přečteno: 1939 | Diskuse

Aleš Szabó

Euro - ANO/NE ????

Kdyby tato otázka byla zodpovězena před volbami, tak by i volby mohly proběhnout bez špinění volebních soků a zesměšňování se politiků mezi sebou. Proč tato velmi důležitá otázka zajímá média jen okrajově?

19.10.2017 v 18:50 | Karma článku: 16.71 | Přečteno: 346 | Diskuse

Martin Laštovica

Udělování výjimek z EET je nefér vůči poctivým podnikatelům

„Sliby, chyby,“ říká se. A před volbami to platí dvojnásob. Nechme ale stranou to, že někteří politici pravděpodobně na svoje sliby zapomínají už ve chvíli, kdy se uzavřou volební místnosti.

19.10.2017 v 12:15 | Karma článku: 16.91 | Přečteno: 600 | Diskuse

Karel Stryczek

Investice jednotlivců. Selský rozum, matematika, disciplína, riziko, nervy.

Přátelé se mě ptají, zda moji kamarádi Američani obchodují na Wall Streetu. Ano, mají obvykle dlouhodobé individuální spoření na důchod a to se bez možnosti smysluplně investovat neobejde. Schraňovat 40 let hotovost je nesmysl.

18.10.2017 v 10:37 | Karma článku: 17.07 | Přečteno: 305 | Diskuse
Počet článků 99 Celková karma 22.97 Průměrná čtenost 1617

Individualista, motorista, libertarián, Pražan.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.